24 Ocak 2010 Pazar

Portakallı, çikolatalı kurabiye

Yaptığım ilk günden beri Levent'ciğimin favorisi oldu bu kurabiyeler. Ne zaman 'kurabiye yapacağım' desem, ' portakallı olandan mı?' diye soruyor. Gerçekten içindeki portakal aroması ve ağızda kalan çikolata tadı harika.
Kurabiyenin tarifini sevgili Gül hanım'ın blogu 'damak tadı'nda görmüştüm. Ufak tefek değişiklikler yaptım ben orijinal tariften farklı olarak. Yaptığım değişikliklerle yazıyorum.





Malzemeler :


100 gr. tereyağ
100 gr. toz şeker
80 gr. esmer şeker
1 yumurta
160 gr bitter çikolata (orijinal tarifte 100 gr. dı ama ben yanlışlıkla ilk yaptığımda 160 gr. koymuşum. Sonrada öyle koymaya devam ettim.)
1 tutam tuz
1 portakal kabuğu rendesi
1 portakalın suyu
1 çay kaşığı karbonat
2 yemek kaşığı kakao (tepeleme)
2,5-3 su bardağı un (azar azar eklemek gerekiyor)
üstü için pudra şekeri


Yağ, kakao ve çikolatayı benmari usulü eritin. Portakal kabuklarını ve suyunu ekleyin. Ilınmasını bekleyin. Tuzu ekleyin ve karıştırın. Şekerleri (toz şekeri ve esmer şekeri) büyükçe bir kaba koyup, üstüne çikolatalı karışımı dökün ve karıştırın. Diğer malzemeleri de ekleyip yumuşak bir hamur elde edin. Unu azar azar ekleyin ki sert bir hamur olmasın. Yoğurma işlemi bitince streç filme sarıp yaklaşık 20 dakika buzdolabında dinlendirin.
Buzdolabından çıkardıktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve pudra şekerine bulayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Hafifçe üstlerine bastırın. Önceden ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...