15 Aralık 2008 Pazartesi

Bayram menümüzden : Peynirli börek

Bayram için hazırladıklarımızdan biri de aşağıdaki peynirli börekti. Su böreğine çok benzemişti tadı. Hele sıcakken herkes bayıldı.

Malzemeler :

2 yada 3 yufka (ben borcamda yaptım ve çok büyük olmadığı için yaklaşık 2,5 yufka kullandım) Beyaz peynir maydanoz 1/2 çay bardağından biraz az sıvıyağ 1.5-2 su bardağı süt 2 yumurta

Önce borcamın içine yağlı kağıt serdim. Sonra bir kabın içinde, yumurtaları çırptım, arkasından sütü ve yağı ekleyerek karıştırdım. Başka bir kapta peyniri ve ince doğranmış maydanozu hazırladım. Borcamın içine yufkalardan birini, kenarları biraz dışarda kalacak şekilde serdim. Üstüne hazırladığım sütlü yumurtalı karışımdan biraz gezdirdim. Sonra 1/4 yufka koydum ve onuda bu sütlü karışımla ıslattım. Sonra bir küçük parça yufka daha koyup yine sütle ıslattıktan sonra peynirli harçtan koydum. Sonra yine 2 kat küçük ebatlarda yufkalar koyup ıslattım. Sonra yine harçtan koydum. Tekrardan 2 küçük parça yufka koyup her eklediğim parçayı sütle ıslattıktan sonra en alttaki yufkanın dışarda kalan uçlarını kapatıp artan sütü üstüne döktüm. Yaklaşık yarım saat beklettikten sonra (benim çok vaktim yoktu, daha uzun süre beklerse daha da güzel oluyor) önceden ısıtılmış fırında, 175C de üstü ve altı kızarana kadar pişirdim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...