31 Mart 2008 Pazartesi

Tahinli, yağsız, çıtır kurabiye

Tahinli, cevizli ve ilave yağı olmayan çıtır çıtır bir kurabiye bu. Arkadaşlarımızın çok sevdiği, ve herzaman yapmamızı istedikleri hem kolay hem de besleyici bir kurabiye :



Malzemeler :

3-4 Yufka Yaklaşık bir kavanoz tahin Bir kase büyük parçalar halinde dövülmüş ceviz 1/2-1 kase toz şeker Üstüne sürmek için yumurta sarısı Susam

Önce yufkaları tezgahın üstüne yayıyorum. Ardından tahini bir kaşık yardımıyla yufkaya sürüyorum. (Heryerine tam yayılması için yufkanın kenarlarını katlayıp açarak tahinin yayılmasını sağlıyorum). Sonra toz şekeri istediğim kadar serpip, cevizleri ekliyorum. Yufkayı rulo haline getirip, bıçakla dilimliyorum. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip üstlerine yumurta sarısı sürüyorum. İsterseniz üstüne susam da serpebilirsiniz. 180C fırında üstleri nar gibi kızarana kadar pişiriyorum. İşte hepsi bu kadar. Afiyet olsunnnn....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...