27 Mart 2015 Cuma

Sihirli kek



İsmindenden de belli olduğu gibi sihirli bir kek :) Bir karışım hazırlıyorsunuz 3 katmanlı bir kek-pasta çıkıyor ortaya.





Malzemeler:

1 cup (115 gr.) un
4 yumurta (oda sıcaklığında) (akları ve sarıları ayrılmış)
1 yemek kaşığı soğuk su
¾ cup (150 gr.) toz şeker
½ cup (125 gr.) erimiş, soğumuş tereyağı
1 yemek kaşığı vanilya (ben toz vanilya kullandım)
2 cup (500 ml.) ılık süt
1 tatlı kaşığı limon suyu veya sirke
1 tutam tuz





Tereyağını eritip soğutun. 20 cm.lik kare kalıba yağlı kağıt serin. Yumurta aklarını sirke veya limon suyu ile çırpın. Yumuşak tepeler oluşana kadar çırpmaya devam edin. Kabı ters çevirdiğinizde dökülmüyorsa tamamdır J  (Bu arada önce yumurta aklarını çırpıp aynı mikser uçları ile sarıları çırptım). Başka bir kapta yumurta sarılarını ve şekeri çırpın. Beyazlaşınca su, vanilya (sıvı olarak kullanacaksanız) ve tuzu ekleyip çırpmaya devam edin. Soğumuş tereyağını ekleyin ve çırpın. Elenmiş unu (ben toz vanilyayı bu aşamada ekledim) ekleyin ve çırparken yavaş yavaş da sütü ekleyin ve çırpın. Yumurta aklarının önce 1/3 ünü ekleyip spatula ile karıştırın. Daha sonra geri kalnaları ekleyin ve katlama usulü, alttan yukarı doğru karıştırın. (çok cıvık bir kıvam oluyor.) Karışımı kalıba dökün. Önceden ısıtılmış fırında 150°C de üstü altın rengi alana dek yaklaşık 70-80 dakika pişirin. Fırından çıkıp soğuyunca üstüne pudra şekeri serpin. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...