16 Ekim 2010 Cumartesi

Fırın sütlaç ve mimlendim :)

Levent'in çok sevdiği bir tatlı sütlaç. Hergün olsa yiyecek neredeyse. Çok sevdiği ve çok yediği için şekerini az, pirincini fazla koyuyoruz. Çoğu zaman göz kararı, damak tadı.





Malzemeler :

1 su bardağından biraz az pirinç(bol pirinçli yapıyorum ben. Bizimkiler öyle seviyor. Siz daha az kullanabilirsiniz)
2 lt. süt
1-1,5 su bardağı toz şeker
Su
1 paket vanilya (isteğe bağlı)

Pirinci ayıklayıp, yıkadıktan sonra tencereye koyun ve üstünü örtecek kadar su ekleyin. Kısık ateşte pirinçler iyice yumuşayana kadar (suyunu çekene kadar) arada karıştırarak pişirin. Sonra sütü ve şekeri ekleyin. Şekerin tamamını eklemeden önce ben tadına bakıyorum. Biz çok şekerli yemediğimiz için ben genelde daha az kullanıyorum şekeri. Kısık ateşte hafif kıvamlanana kadar pişirin. Ocaktan alıp fırına dayanıklı kaselere bölüştürün. (hepsini fırında yapmayacaksanız geri kalanı tencerede pişirmeye devam edin). Fırın tepsisine dizip tepsiyi suyla doldurun. (Böylece, fırında pişerken sütlacın kurumasını engelliyoruz). Üstleri kızarana kadar fırında pişirin.

Bu arada sevgili Didem'ciğim (hdidemlelezzetdenizi) beni mimlemiş. Kendisine çok teşekkür ediyorum ve hemen cevaplıyorum. En çok görüntülenen kayıtlarımı yazmam isteniyor :

Kavrulmuş fındıklı ıslak kek

Spiderman pastası -2-

Yulaflı, çikolatalı kek

Bayram menümüzden: Gül tatlısı

Limon bar

Didem'ciğim teşekkürler canım. Ben de sevgili

Canımcım Elif'imi

Kalbim kurabiyem Deniz'i

Sevgili Umutlu hayat Berna'yı

Sevgili Bayram Kömbesi'ni

mimliyorum. Şimdiden kolay gelsin arkadaşlarım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...