15 Mart 2010 Pazartesi

Tek lokmalık çikolatalı-kremalı kek

Bu minik kremalı kekleri, Uzak Köşe blogunun sahibi sevgili Alev Hanım'ın evsahipliği yaptığı etkinliğe gönderiyoruz. Kendisine kolay gelsin.




Yapılışı ise şöyle :
Arta kalan çikolatalı kek veya pandispnaya parçaları
Sıvı krema
Bitter çikolata
Eğer varsa pasta kreması


Daha önce yaptığım pandispanyaların traşladığım kısımlarını derin dondurucuya koyuyorum herzaman. Geçen hafta, doğum günümde, şöyle kolaycacık ve şık bir şey yapmak istedim. Dondurucudan çıkardığım pandispanya parçalarını ufaladım. İçine göz kararı erittiğim bitter çikolatayı ekledim ve yoğurdum. Buzdolabına kaldırdım. Ertesi günü, çok sertleştiği için fırında biraz tutarak erimesini sağladım. Sonra içine yine pastadan artan krema vardı, ondan da biraz ekledim. (Bu kalan kremayı da üst süslemnesinde kullandım.) İyice yoğurup merdane ile açtım ve yuvarlak kalıp ile kestim. Bir tepsiye yağlı kağıt serip bunları dizdikten sonra buzdolabına kaldırdım. Biraz donunca kalan kremaları, krema sıkma torbasıyla sıkıp üstlerine minik çiçekler yerleştirdim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...