15 Kasım 2021 Pazartesi

Kremalı kıyır poğaça


Kıyır kıyır, ağızda dağılan, nefis ve pratik bir poğaça. Hem de katı yağsız.


1 yumurta

1 yumurta akı (sarısı üstüne)

1 paket sıvı krema

1 su bardağından bir parmak az sıvıyağ

2 çay kaşığı (tepeleme) tuz

1 tatlı kaşığı (tepeleme) toz şeker

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

İçi için: zeytin ezmesi veya lor peyniri

Üstü için: yumurta sarısı + çok az sıvıyağ ve susam

 




 


 

Yumurtalar ve kremayı iyice karıştırdım. Sıvıyağ, şeker ve tuzu ekleyip pürüzsüz olana dek karıştırmaya devam ettim. Unu azar azar ekledim, kabartma tozunu kattım. Hamur elime yapışmayı bıraktığı an un eklemeyi bıraktım. Yumuşak bir hamur olacak.  Avucumun içine yaklaşık ceviz kadar parçalar alıp elimle bastırdım ama çok inceltmedim. Ortasına malzemeyi koyup mekik şeklinde katlayıp kenarlarını elimle bastırdım ve düzelttim. Yağlı kağıt serili tepsiye dizdim ve üstlerine sıvıyağ ile karıştırdığım yumurtayı sürdüm ve susam serptim. Sıcak fırında 175°C de altın rengi alana dek güzelce pişirdim.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...