9 Kasım 2010 Salı

Pırasalı mısır ekmeği


Adının tam olarak ne olduğunu hatırlamıyorum ama tadı mısır ekmeğine çok benzediği için böyle dedim. Bizimkiler çok seviyorlar. Eğer mısır ekmeğini ve mısır unlu şeyleri seviyorsanız çok güzel bir tarif. İçinde beyaz un olmadığı için glutensiz tarif arayanlar için de birebir.

Yaklaşık 1 kg. pırasa
1 paket mısır unu
1 paket kabartma tozu
2 yumurta
Sıvıyağ
1,5 tatlı kaşığı tuz
Süt

Pırasaları ince ince doğradım. Sıvı yağda kavurdum. Kavrulunca tuzunu koydum. Pırasalar kavrulup soğuduktan sonra derin bir kaba alıp yumurtaları ekledim. Yumurtalarla beraber biraz karıştırdım. Üstüne mısır ununu ve kabartma tozunu döktüm. Yaklaşık 1 çay bardağı süt ekledim ve hepsini karıştırdım. Biraz katı bir karışım oldu. Yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine yaydım. 175C de, önceden ısıttığım fırında pişirdim. Bu arada bir kasede yarım çay bardağı süt ile 2 yemek kaşığı sıvıyağı karıştırdım. Üstü hafif kızarınca fırından çıkarıp bu karışımı üstüne bir kaşık yardımıyla gezdirdim. Tekrar fırına verip iyice tatlı bir kızarıklığa ulaşana dek pişirdim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...