14 Ocak 2009 Çarşamba

Mayalı hamurdan rulo çörekler

Yumuşacık, puf puf bir çörek bu. Yapımı ise oldukça kolay.



Bu tarifi sevgili yeşilkivi'nin evsahipliği yaptığı etkinliğe gönderiyoruz. Kendisine kolay gelsin.

Malzemeler :
1 su bardağı ılık su
1 paket kuru maya (instant maya)
2,5-3 tatlı kaşığı toz şeker
3 tatlı kaşığı tuz
1,5 çay bardağı sıvı yağ (hamurun içine konulacak)
2-3 yemek kaşığı ayrıca sıvı yağ
yarım su bardağı süt
üstü için yumurta sarısı
aldığı kadar un

iç malzemesi ise : peynir, soğanla kavrulmuş kıyma, sosis, kavrulmuş pazı, patates, zeytin ezmesi, tahin(tuz miktarını azaltıp tahin, ceviz ve toz şeker üçlüsünü koyunca muhteşem oluyor), reçel (aynı tahinlide olduğu gibi tuzu azaltıp ponçik tadında hamurlar yapabilirsiniz) gibi canınız ne ilave etmek isterse.
Ilık suda mayayı, tuzu ve şekeri eritip yoğurma kabına koyun. Üstüne sütü, sıvı yağı ekleyip karıştırın. Unu azar azar, ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde edene kadar ekleyip yoğurun. Üstüne nemli bir bez örterek yaklaşık yarım saat mayalanmasını bekleyin. Ben her defasında değişik şekiller deniyorum. Bazen minik bezeler koparıp ortasına parmakla bastırıp azıcık yağlıyorum ve istediğim malzemeyi koyuyorum. Sonra yumurta sarısı sürüyorum. Ya da elimle hafifçe açıp, ortasına malzemeyi koyduktan sonra kapatıp tepsiye yerleştiriyorum.
Bu sefer aklıma nasıl estiyse öyle yaptım. Bir o şekilden bir bu şekilden. Hamurdan daha büyük bezeler koparıp, un yardımıyla, merdane ile açtım. Fırça ile yağladım. Salçalı peynir sürüp rulo halinde sardım ve bıçakla büyüklü küçüklü dilimledim. Yine hamuru merdane ile açtıktan sonra yine yağlayıp (çok değil hafifçe), 4e böldüm malzemeyi geniş tarafa koyup sigara böreği sarar gibi sardım. Üstüne yumurta sarısı sürüp birazda susam serptikten sonra ısıtılmış fırında 175C de üstü ve altı kızarana kadar pişirdim.
Herkese afiyet bal şeker olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...