13 Haziran 2018 Çarşamba

Limonlu enfes dondurma (dondurma makinesi kullanmadan, sadece 3 malzeme ile)




Yaz sıcaklarının en güzel serinleticisi dondurma. Hele bir de limonlu olursa. Bir de ev yapımı olursaaaaa.
İşte ev yapımı, mis gibi, kolay, içinde katkı maddesi olmayan nefis limonlu dondurma tarifi huzurlarınızda. Hem de limonu hiç ziyan etmeden, tamamını kullanarak. Dondurma makinesi kullanmadan 3 tane malzeme ile.


2 tane limon
½ su bardağı toz şeker
1,5 paket sıvı krema (300 ml.)






Limonları bir gece önceden buzlukta dondurun. Kremaları da buzdolabında soğutun. Dondurmayı yapmaya başlamadan 15-20 dakika önceden buzluktan çıkarın. Hafif, bıçakla kesilecek yumuşaklığa eriştiğinde ön ve arkadaki uçlarını kesin ve öce 4 parçaya ayırın daha sonra da onları da 2’ye bölün. Çekirdeklerini ve kıyılardaki kalınlaşmış yerleri bıçakla çıkartarak rondoya koyun. Üstüne şekeri ekleyin. 




Hepsini beraber rondoda çekin. Minik parçacıklı bir bulamaç şeklinde olacak. İsterseniz arada kremadan 1-2 kaşık ekleyip rondoyu çalıştırmaya devam edin. İstediğiniz kıvama gelince bu seferde soğuk kremayı mikserle ayrı bir karıştırma kabında çırpın. Krema 2 katına çıkıp, tepecikler oluştuğunda içine limonlu karışımı ilave ederek düşük hızda mikserle çırpın. Ben çırptığım kapla buzluğa kaldırdım. Önce yarım saatte bir karıştırdım. 2 saat sonra da saat başı karıştırdım. Bu işlemi 3-4 kere yaptım. En son olarak soğuğa dayanıklı bir kapaklı kaba boşaltıp 1 gece buzdolabında beklettim.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...