17 Mart 2014 Pazartesi

Çikolatalı kurabiye




Nefis bir çikolatalı kurabiye. Gerçi orijinal tarif beyaz çikolata parçalı. Ben onun yerine damla çikolata tercih ettim. Bizimkiler çok beğendi. Özellikle Levent bayıldı. Dokusu diğer yaptığım kurabiyelerden farklı, tadı ise nefis. Tarif joy of baking'den.






½ cup (113 gr.) tereyağ (oda sıcaklığında)
½ cup (105 gr.) kahverengi şeker
¼ cup (50 gr.) toz şeker
1 yumurta (oda sıcaklığında)
1 çay kaşığı vanilya özütü
1 cup (130 gr.) un
¼ cup (30 gr.) kakao
½ tatlı kaşığı kabartma tozu
¼ çay kaşığı tuz
1+1/2 cup (260 gr.) beyaz çikolata (doğranmış veya damla halinde) (ben 1 cup bitter damla çikolata kullandım)


Fırını 180°C de ısıtın. Tepsiye yağlı kağıt serin. Karıştırma kabına tereyağını koyun ve çırpın. Şekerleri ekleyin ve çırpın. Yumurta ve vanilyayı da ekleyin ve çırpın. Başka bir kaba un, kakao, kabartma tozu ve tuzu karıştırarak eleyin. Yağın olduğu kaba koyun ve çırpın. En son çikolatayı ekleyin karışıncaya kadar çırpın. Dondurma kaşığı veya 2 kaşık yardımıyla yağlı kağıda dizin. Sıcak fırında 8-10 dakika (ben 10 dakika pişirdim) pişirin. Pişmedi diye endişelenmeyin, dışarıda durdukça sertleşecektir. O yüzden çok katılaşmadan fırından almanız gerekiyor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...