21 Şubat 2014 Cuma

Çikolatalı fudge brownie (Chocolate fudge brownie)


Uzun süredir yabancıların ''fudge brownie'' dedikleri bu browni tarzı ile ilgili bir araştırma yapıyordum. Görüntüsü şekerlemeye benzeyen, yoğun kıvamlı bir tarif aradım durdum. En sonunda, birçok tarifi inceledikten ve birçok deneme yaptıktan sonra kendi tarifimi buldum.



Bu incelemelerimde bir de şunu öğrendim. Browninin 2 çeşidi varmış.
Birincisi ve genelde bizim daha çok aşina olduğumuz kek tarzı browni. İkincisi ise, benim aradığım tip browni, yani fudge browni. Fudge kelimesinin Türkçede tam karşılığı yok. ''Yumuşak şekerleme tarzı'' sanırım en uygun ifadesi bu kelimenin.



Yemesi çok zevkli, çünkü gerçekten de şekerleme yiyormuş gibi hissediyorsunuz. Hafif sakızımsı, yumuşak ve bol çikolata tadında. Üstelik yapımı çok basit.





Evetttt, gelelim bu güzel browninin tarifine.
Kalıp olarak dikdörtgen kap kullandım. 25cm-35cm.lik bir kalıptı.





160 gr. tereyağ
160 gr. bitter çikolata
2 yemek kaşığı kakao
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 tutam tuz


Fırını 180°C de ısıtın. Tereyağı ve çikolatayı benmari usulü eritin. İyice karıştırıp geniş bir kaba aktarın. Şekeri ekleyin iyice karıştırın. Yumurtaları teker teker, iyice karıştırarak ekleyin. Un, tuz ve kakaoyu ekleyin karıştırın. Yağlı kağıt serili kaba boşaltın. Sıcak fırına koyun ve 25-30 dakika pişirin. Fırından çıkınca iyice soğumasını bekleyin ve dilimleyin. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...