29 Mart 2013 Cuma

Ev yapımı mis gibi yoğurt




Birkaç zamandır sütümüzü sevgili Aysun Hanımdan alıyoruz. Sağolsunlar eve kadar getiriyorlar. Bir kısmını içmek ve sütlaç gibi tatlılar için ayırıp, geri kalanı ile yoğurt mayalıyoruz. Her hafta, nefis, tertemiz ev yapımı yoğurt yemenin keyfi gerçekten bir başka.

Eğer bizim gibi açık süt ile yoğurt yapacaksanız; 

2-2,5 lt sütü 6-7 dakika kaynatın. Bu arada maya olarak kullanacağınız yoğurdu oda sıcaklığına gelmesi için dışarda bekletin.
Sonra, kaynattığınız sütü kapaklı cam bir kaba boşaltın (ben borcama koyuyorum, ama yoksa tencerede de olabilir). Parmak dayanacak kadar sıcaklığa erişince (ben teyze  usulü yapıyorum :) , küçük parmağımı hafifçe değdirip 7’ye kadar sayıyorum) oda sıcaklığındaki 1-1,5 yemek kaşığı yoğurdu kenardan usulca sütün içine akıtın. Yavaşça, kaymağını çok hırpalamadan, kaymağın açıldığı bölge kadar kısımda karıştırın. Kapağını kapatıp geniş bir örtü ile sarın ve bir kenara kaldırın. 2-3 saat sonra yavaş yavaş katılaşmaya başlayınca ağzı açık bir şekilde buzdolabına koyun.  3-4 saat sonra kapağını kapatın, eğer kapakla kabın arasına küçük bir havlu koyarsanız buharlaşan suyun tekrar yoğurdun içine dökülmesine engel olursunuz. 24 saat yoğurda dokunmayın ki katılaşsın. Kaşıklarsanız sulanıp kıvamı bozulur. 1  gün sonra nefis, temiz, ev yapımı ve en önemlisi sizin yaptığınız yoğurt, sofralarınızı tatlandırmak için hazır. Afiyet bal şeker olsun. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...