11 Ocak 2013 Cuma

Bal kabaklı cevizli tart




Evdeki balkabağı püresini değerlendirmek için yaptığım tart. Tabanını da daha önce yapmış olduğum kurabiyelerden hazırladım.





200 gr. ufalanmış kurabiye veya bisküvi
100 gr. eritilmiş tereyağı

2 su bardağı balkabağı püresi
½ su bardağı toz şeker
1 paket sıvı krema (200 ml.)
3 yumurta
½ çay kaşığı toz karanfil
½ çay kaşığı toz zencefil
½ çay kaşığı toz tarçın
1,5 yemek kaşığı un
½ çay bardağı ceviz

Evde kalan kurabiyelerimi ufaladım (eti burçaklı taban da olabilir), erimiş tereyağı ile karıştırdım. Tereyağ ile yağladığım turta kalıbına boşaltıp kenarları yukarı doğru çekerek, kaşık ile iyice bastırdım. Buzdolabına kaldırıp yarım saat donması için bekledim. Daha sonra ısınmış fırında 175°C de üstü hafif pembeleşene kadar pişirdim.
Fırında taban pişerken üst kısmı hazırladım. Balkabağı püresi, baharatlar ve şekeri çırptım. Yumurtaları teker teker ekleyip çırptım. Kremayı ekleyip biraz daha çırptım. En son unu da ekledim ve karışana kadar çırptım. Fırından çıkardığım tabanın üstüne cevizleri yaydım ve sıvı malzemeyi üstüne döktüm. 175°C de yaklaşık 35-40 dakika pişirdim. Ne çok sıvı oldu, ne çok katı oldu. 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...