2 Kasım 2012 Cuma

Kar yağdı hatun tatlısı (Etimek tatlısı)



Seneler önce televizyonda hikayesi ile beraber bu tatlıyı tarif etmişlerdi. O zamandan beri çok severim bu tatlıyı. Bayramda da bu tatlıyı yaptık.


1 paket tuzsuz etimek
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı kaynar su
1 paket kremşanti
1 su bardağı soğuk süt
Muhallebisi için:
1 lt. süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket  vanilya

Etimekleri borcama bir sıra olacak şekilde dizin. Ben kırarak yerleştiriyorum. Islanınca iyice düzeltiyorum.  Küçük bir teflon tavaya bir bardak şekeri koyun. Yavaş yavaş erimesini bekleyin. Bu arada rengi dönecek ve yanlardan erimeye başlayacak. Yakmamaya çalışarak hepsini eritin. Ben biraz karıştırdım tahta kaşıkla (karıştırmamak gerekiyor ama sabırsızlandım) ve beyaz şeker kalmayınca kaynar suyu azar azar ilave ettim. Ocağın altını kapatıp şeker eriyene kadar karıştırdım ve biraz daha ocağı açıp fokurdattım ve kapadım. Kepçe ile etimeklerin üstüne döktüm. Daha sonra muhallebisini hazırladım. Bütün malzemeleri koyup önce çırpma teliyle daha sonra tahta kaşıkla karıştırarak pişirdim. Göz göz olunca 1-2 dakika bekletip ocağı kapadım. Etimeklerin üstüne döktüm. Oda sıcaklığına gelince 1 su bardağı soğuk süt ile çırptığım kremşantiyi  üstüne yaydım ve buzdolabına kaldırdım.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...