18 Nisan 2012 Çarşamba

Yaz helvalı kurabiye ve mim



Bu kurabiyeyi çok sevdim. İçindeki bademli yaz helvasından dolayı aroması çok hoş oldu.


60 gr. oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
½ paket  kabartma tozu
2 kaşık süt
Aldığı kadar un (ben 3 su bardağına yakın kullandım)
Bademli yaz helvası

Helva hariç bütün malzemeleri yoğurdum. Cevizden biraz büyük  parçalar kopardım. Elimde düzleştirmeden bir parça helva koyup kenarlarını kapatıp, elimde yuvarladım. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip, hafif rengi değişene kadar 175°C de pişirdim.




Ve tatlı Poztif Pembe'm Ayça'cığım (Yüksek topuklar) beni mimlemiş. Canım benim, beni düşündüğün için çok teşekkür ederim sana. Ben de seni çok seviyorum. İyi ki varsın.

İşte sorular ve cevapları :)

1-      Mesleğin seni mutlu ediyor mu?
Aslında kendi mesleğim olan biyologluğu hiç yapmadım. Hep başka alanlarda çalıştım. Ama okulumu çok severek okudum. Yani çalışsaydım mutlu olurdum herhalde :)Ve şimdi yaptığım iş olan pasta, kurabiye işini seviyorum. Keyif alınarak yapılabilecek bir iş zaten. Sevmeden yapılırsa ne işi yapanı mutlu eder, ne de o lezzetleri yaptığınız kişileri.
2-      Dilediğin meslek miydi?
Orta okulda ve lisedeyken hep hukuk fakültesinde okumak   istiyordum. Gerçi hiç bana göre değilmiş. İsabet olmuş yani :)
3-      Yalnız mı, ilişkide yaşamayı mı tercih ediyorsun?
Ruh halime göre değişiyor :)
4-      Tatsız durumlardan kaçınmak için yalan söyler misin? Dürüst ol!
Evet, hayır dersem yalan olur :)
5-      Yabancı dil konuşuyor musun?
Biraz İngilizce.
6-      Rüyandaki evde oturuyor musun? Taşınmak veya yurt dışına gitmek istiyor musun?
Evimizi çok seviyorum. Ama daha yeni ve bahçeli bir eve hayır demem doğrusu :)  Yurtdışına seyahat amaçlı gitmek isterim tabi ki.
7-      Mobilya değiştirmeyi sever misin?
Sadece eskidiklerinde. Biz müsrifliğe alışmamışız. Eskimeden eşyalarımız değiştirmiyoruz :) bana göre doğrusu da bu.
8-      Çevreye, hayvan korumaya hiç katkın var mı?
Özellikle çöp atarken dikkatli olmaya özen gösteriyoruz ailece. Geri dönüşümlü olanları ayrı bir şekilde atıyoruz. Özellikle kağıt ve cam olanları. Zaten belediyemiz de topluyor mahallelerden. Ve tabi su ve elektriği de dikkatli kullanmaya çalışıyoruz.
9-      Televizyon ve filmleri severmisin?
Özellikle film seyretmeye bayılırım. Eskiden günde 3-4 film izlerdim. Televizyonda ise sadece komedi dizilerini ve yarışmaları seyrediyorum. Dram dizileri, üzüntülü, entrikalı diziler hiç bana göre değil. Çok darlanıyorum, adlarını bile görsem daral geliyor bana :)
10-   Bırakmak istemediğin kötü huyların var mı?
Kötü huy olmaz mı hiç :) Ama bırakmak istemediğim yok sanırım :)
11-   Loto veya benzeri şans oyunu oynar mısın?
Aram hiç iyi değildir öyle şeylerle, hiç bir şey kazanmışlığımda yok zaten :)





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...