30 Ocak 2012 Pazartesi

Sıkma Kurabiye (Hollanda)



Mis kokulu, nefis bir kurabiye. Sıcacık bir çaya harika bir eşlik.


Tarif çok eski bir kitaptan. Eskiden margarinlerin hediye verdikleri bir kitap. Tarifi daha önce 2 kere yapmıştım, seneler evvel. Sonra niye tekrardan yapmıyorum bu kurabiyeyi dedim ve yaptım. İşte tarif.




300 gr. sıcakta bekletilmiş margarin (ben tereyağ kullandım)
100 gr. pudra şekeri
2 paket vanilya
½ çay kaşığı tuz
1 limon kabuğu rendesi
2 yumurta
400 gr. un
1 çay kaşığı kabartma tozu

Yağ köpürünceye kadar çırpılır. Sırasıyla elenmiş pudra şekeri, baharatlar, yumurtalar, un ve kabartma tozu da eklenerek çırpmaya devam edilir. Hamur, yıldız uç takılı sıkma poşetine doldurulur. Yağlı kağıt serili tepsiye ‘’S’’ harfi (veya istediğiniz başka bir şekilde) şeklinde sıkılır. Isıtılmış fırında 180° C de kızarıncaya kadar, yaklaşık 12 dakika pişirilir. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...