13 Ocak 2012 Cuma

Kuruyemişli dilimler


Dediğim gibi denemelere devam :) Bu kurabiyeler çok hoşumuza gitti. Hem besleyici hem de lezzetli.




2 yumurta
1 su bardağından 1 parmak az esmer şeker
1 su bardağından 1 parmak az sıvıyağ
1 orta boy havuç rendesi
1 küçük muz (iyice ezilmiş)
4-5 tane kayısı (küçük parçalar halinde doğranmış)
2 avuç kuru üzüm
1 tane kuru incir (küçük parçalar halinde doğranmış)
3-4 avuç tuzlu fıstık (iri parçalar halinde)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 su bardağı un

Yumurtaları hafif çırptım. Şekeri ekledim ve biraz çatalla karıştırdım. Önce sıvıyağı, ardından diğerlerini katıp yoğurdum. Yağlı kağıt serili tepsiye ince olarak elimle bastırarak yaydım. Bıçakla kareler halinde kestim. 175°C de üstü kızarana dek pişirdim. Bu nefis dilimlerin içeriği çok çeşitli olabilir. Bence ceviz harika gider ama evde yoktu ve ben bu yüzden tuzlu fıstıkların kabuklarını ayıklayıp koydum. Dediğim gibi her şeyde değişiklik yapılabilir. Ne kurabiye gibi ne kek gibi bir lezzet.   


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...