9 Ocak 2012 Pazartesi

Çam fıstıklı muffin ve mim...



Değişik tatlarla kek ve kurabiye devam ediyor :)




1 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı toz şeker
4 yumurta
½ portakal suyu
1 paket kabartma tozu
1 küçük paket kuş üzümü
25 gr. çam fıstığı (dolmalık fıstık)
½ paket vanilya (konulmayabilir)
1 çay kaşığı tarçın
Aldığı kadar un (yaklaşık 2,5 su bardağı)

Sıvıyağ ve şekeri tel çırpıcıyla çırpın. Sırasıyla yumurta ve portakal suyunu ekleyip  telle çırpın. Un haricindekileri ekleyip karıştırın.  En son yoğun kıvamlı bir karışım olana dek un ekleyin (yaklaşık 2,5 su bardağı). İster muffin kalıplarına ister kalıba döküp 170 °C de kürdan temiz çıkana kadar pişirin. 






Tatlı ballı kraliçem, sevgili Şeri’ciğimin mimini yayınlayamamıştım. Canım benim, geç kaldım biliyorum ve çok özür diliyorum. Beni düşündüğün için çok teşekkür ediyorum canım arkadaşım.  
Mimin konusu ''karşımızdakini mutlu etmek için yapacağımız 10 şey''. Ve cevaplara geçiyorum hemen.  

Karşımızdakini mutlu edecek neler mi yapabiliriz? Hımmm bir düşünelim. Ben olsam bu kişi, beni mutlu etmek kolaydır. Küçücük bir söz, minicik bir hediye, hatta tv’de hep seyretmeyi istediğim bir filmin yayınlanması bile beni mutlu edebilir.  Ama mutlu edilecek kişi başkası olunca işler biraz değişiyor. Herkesin karakteri, hoşlandığı şeyler farklı. Ama yine de her zaman sevgi ve saygı ile yapılacak  şeylerin insanları mutlu edeceğine inanıyorum.
1-      İlk olarak sevgi dolu ve saygılı olmak. Karşımızdaki için yaptığımız her şeyi sevgiyle, içtenlikle yapmak. Hani iş olsun diye değil, onu mutlu edeceğini bilerek.
2-      Onlara zaman ayırmak, beraber vakit geçirmek.  Hani kaliteli zaman diyorlar ya o cinsinden. Laf olsun torba dolsun diye değil de,  onları özel hissettirmek için.
3-      Sevdikleri, ilgilendikleri şeylerle ilgilenmek. Hatta bilgi sahibi olmak.
4-      Onlar için sevgimizi de katarak mis kokulu lezzetler yaratmak.
5-      Hep olumlu ve yapıcı olmaya çalışmak. Bunu bazen başaramasam da, böyle davrandığım zamanlarda ki farkın inanılmaz olduğunu biliyorum.
6-      Tatlı dil. İçten, yürekten söylenmiş sözlerden daha kıymetlisi var mı?
7-      Gülmek, gülümsemek. Ayyy bilirim asık surat insanı çok mutsuz ediyor
8-      Minik hediyeler almak. Hele istediği şeylerse. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...