13 Aralık 2011 Salı

Kahveli, fındıklı kurabiye


Kahve ve fındığın harika uyumu.

3 yemek kaşığı süt

1 yemek kaşığı granül kahve

½ su bardağı pudra şekeri

½ su bardağı toz şeker

2 yumurta

1 su bardağından 1 parmak az sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

4 su bardağından 1 parmak az un

½ su bardağı dövülmüş fındık

Süt, kahve ve şekerleri karıştırın(mikserle çırpmayın). Yumurtaları ekleyin karıştırın. Yağı ekleyin karıştırın. Kabartma tozu ve unu azar azar ekleyerek, hamur toparlanana kadar yoğurun. Biraz ele yapışan bir hamur olacak, ele yapışmasın diye fazla un eklemeyin. En son fındığı ekleyin. (1 su bardağı fındık sanırım daha iyi olur, çünkü süper bir uyum sağlıyor kahve ile) Ben bazılarını yuvarlayarak yaptım, bazılarını hamurdan büyük parçalar koparıp tezgahta uzun yuvarladım ve bıçakla 3-4 cm. büyüklükte kestim. Yağlı kağıda dizdim ve ısınmış fırında 165-170°C de üstleri hafif renk değiştirip, altları da biraz kızarana kadar pişirdim.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...