2 Aralık 2011 Cuma

Havuçlu, cevizli kek


En sevdiğim kek çeşitlerinden biri. Doyurucu ve besleyici. Hem de mis kokulu.



3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
2 havuç (rendelenmiş)
½ su bardağı iri doğranmış ceviz
1 su bardağı sıvıyağ
½ su bardağı yoğurt
½ su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
4 su bardağı un (ayarlanabilir)
Toz şeker ve yumurtaları iyice çırpın. Yağ, yoğurt ve sütü ekleyip çırpın. Havuç ve cevizi ekleyip şöyle bir çırpın yine. Tarçın, kabartma tozu ve unun yarısını ekleyip yavaş hızda çırpın. Çırpılacak kadar yoğunlaşıncaya kadar un ekleyin (ben toplam 4 bardak koydum). Yağlı kağıt serili tepsiye döktüm ve soğuk fırına koydum. Sıcaklığı 175°C ye getirip kürdan temiz çıkana kadar pişirdim. Yoğun kıvamlı, tok tutan çok leziz bir kek.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...