12 Aralık 2011 Pazartesi

Çikolatalı, portakallı kek


Nasıl anlatsam bu güzel kekin tadını. yediğim en güzel keklerden biri diyebilirim hatta belki en güzeli :) Mis gibi portakal ve çikolata aromaları içiçe geçmiş. Yumuşacık bir doku.
Bu aralar değişik tatlarda kekler yapmak peşindeyim. Önce sütü ve yoğurdu çıkardım tariflerden. Zira onların tadı bazen pek hoşuma gitmiyor keklerde. Sonra mikseri çıkardım işin içinden. Çırpmadan kek oluyor mu diye bakmak için. Oldu, hem de her yaptığım kek de oldu. Yumurtaları artık dakikalarca çırpmıyorum. Şimdiye kadar tutturdum, bakalım diğer denemelerimde de tutturabilecek miyim?

1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
4 yumurta
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi ve suyu
½ su bardağına yakın kırılmış madlen çikolata
2,5 su bardağı un
Şeker ve yağı iyice çatalla veya çırpma teliyle karıştırdım. Yumurtaları ekledim ve çırpma teliyle hafif hafif çırpmaya devam ettim. Kakaoyu, portakal suyunu ve kabuğunu ekledim. Çikolataları ilave ettim. Kabartma tozu ve unu ekleyip tel ile karıştırdım ve yağlı kağıt serili borcama döktüm. Fırını önceden ısıtma yapmayarak 170°C de kürdan temiz çıkana kadar pişirdim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...