11 Kasım 2011 Cuma

Limon soslu limonlu cheesecake


Limonlu cheesecake'i seviyorum. Limonun hoş aroması hem lezzete lezzet katıyor, hem de yumurta ve peynir kokusunu ve tadını baskılıyor. Bu sefer üstüne limonlu bir sos hazırladım. Ama o olmadan bile çok leziz oluyor. Daha önce yaptığım tariften biraz farklı bu tarif.


1 paketten 6 tane eksik eti kakaolu bisküvi
2 yemek kaşığı tereyağı (erimiş)
1 su bardağı toz şeker
300 gr. krem peynir
300 gr. labne
3 yumurta
1 limonun kabuğu
Bisküvileri elimle ufaladım. Erimiş tereyağı ile karıştırdım. 22 cm’lik çember kalıba yağlı kağıt serip bisküvileri bastırarak kalıba yaydım. Buzdolabına koyarak donmasını sağladım.
Karıştırma kabına şekeri ve peynirleri koyarak krem gibi olana dek orta hızda çırptım. Yumurtaları teker teker ekleyerek çırptım. En son limon kabuğunu ekledim ve düşük hızda çırptım. Kalıba boşaltıp ısıtılmış fırında önce 150°C de 20 dakika, sonra 100°C de yarım saat daha pişirdim. Pişirme bitince sadece ortası hafif titremeli. Soğuduktan sonra üstünü streç filmle kaplayıp 1 gece dolapta beklettim.
Limonlu sos :
1 limonun suyu (yarım da kullanılabilir)
1,5 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı buğday nişastası (tepeleme)
2 tatlı kaşığı su
2 tatlı kaşığı tereyağı
2 tatlı kaşığı su ile nişastayı erittim. Daha sonra hepsini küçük bir tencerede, kısık ateşte kıvam alana kadar pişirdim ve cheseecake’in üstüne döküp buzdolabına kaldırdım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...