5 Ekim 2011 Çarşamba

Zeytin ezmesi



Levent bayılıyor zeytin ezmesine. Zeytin ezmesi de malum, fabrikalarda kalan kötü zeytinlerden yapılıyor genellikle. Ben de düşündüm 'neden kendim yapmıyorum?' dedim ve yaptım :) Düşünmeye bile değmezmiş çok basit. Ama benim yaptığım bir yanlış oldu, o da kabuklarını çıkarmadım zeytinlerin. Bir daha ki sefere kabuklarını da çıkaracağım. Hem öyle çok miktarda yapmaya bile gerek yok. Yedikçe yapmak en iyisi. İçinde koruyucu olmadığı için çabuk bozulma riski var zaten. Azar azar ve her defasında değişik baharatlarla yapmak daha eğlenceli :)

Çekirdekleri çıkartılmış zeytin
Kırmızı pul biber
Kekik
Nane
Toz kırmızı biber
Zeytinyağı
Sarımsak

Önce zeytinlerin çekirdeklerini çıkarttık. Sonra zeytinleri rondoda biraz çektik. Daha sonra baharatları, sarımsakları ve zeytinyağını damak zevkimize göre ilave ettik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...