7 Ekim 2011 Cuma

Şerbetli hamur kızartması



Hamur kızartmasını çok severiz. Çayın yanına harika gidiyor bence. Bu sefer de tatlı olarak denedik.

Yaklaşık 1 kg. un

1 yumurta (oda sıcaklığında)

1 su bardağı süt (oda sıcaklığında)

1 su bardağı yoğurt (oda sıcaklığında)

1 paket kuru maya

1 tatlı kaşığı tuz

Su

Tarçın

Şerbeti için :

1 su bardağı toz şeker

2 su bardağı su

Kaynatılacak.

Unu yoğurma kabına koyup ortasını açtım. Yumurta, süt ve yoğurdu koyup ortada biraz karıştırdım. Maya ve tuzu koyup yoğurdum. Yumuşak, ele yapışmayan bir hamur olana dek yoğurdum. Gerekirse biraz su ekledim. Üstünü örterek en az yarım saat dinlendirdim. Küçük parçalar koparıp kızgın yağda kızarttık. Tavadan aldıktan hemen sonra sıcak şerbete attık. Biraz çekmesini bekledikten sonra tabağa aldık. Üstüne tarçın serptik.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...