14 Ekim 2011 Cuma

Etsiz çiğ köfte


Bizim ufaklık bayılıyor çiğ köfteye. Ne zaman çiğ köftecilerin önünden geçsek tutturuyor alalım diye. Ben bile eskiden ağzıma koymazken, bu yeni usül etsiz ve az acılı olanları yemeye başladım. Ama baktım olacak gibi değil, bizim tatlı minnoş devamlı istiyor, biz de devamlı dışardan almak istemiyoruz, dedim ''ben yapayım o zaman''. Ve araştırdım, internetten tariflere baktım. Üç aşağı beş yukarı tarifler birbirine benziyordu ama ben Azide arkadaşımın blogundaki tarifi uygulamaya karar verdim. Kendisine teşekkür ediyorum.
Hem yapması kolay hem de gönül ferahlığıyla yeniyor bu köfteler :)

(Bu arada şunu da belirteyim, ballı kaymağıma dedim ki ''Ömer Usta'nın mı, Sait Usta'nın mı yoksa Düdüt Usta'nın mı çiğköftesi güzel?'' (Düdüt ben oluyorum, Levent bebekken adımı telaffuz edemediği için öyle demeye başlamıştı, öyle de devam ediyor :)) Tatlı bebem de ''Düdüt usta'nın tabi ki'' dedi. Ehehehe ehehehe torpil yok, cevap net :) )

Malzemeler :

2 su bardağı ince bulgur
2-3 su bardağı sıcak su
1 büyük soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı biber salçası
Karabiber
Tuz
Sumak
Kırmızı toz biber
Kırmızı pul biber
Kimyon
Nar ekşisi
2 diş sarımsak
İsot
Bulgur ve baharatları kuru kuru karıştırdım. Soğanı sıvıyağda kavurup salçaları ekledim ve kavurdum. Bulgurun üstüne sıcak suyu döküp yoğurdum. Ardından salçalı soğanı ekledim ve yoğurmaya devam ettim. En son ezilmiş sarımsak ve nar ekşisini ilave ettim. Bulgurlar yumuşayana ve kıvamı gelene kadar yoğurmaya ve azar azar sıcak su eklemeye devam ettim. Tadını alınca yarım saat dinlendirdim, sonra elimde sıkarak şekil verdim ve tabağa dizdim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...