31 Ekim 2011 Pazartesi

Beşamel soslu, tavuklu börek



Yumuşacık, çok leziz bir börek.

2 parça tavuk göğsü
Beşamel sos
3 yufka
1 çay bardağı haşlanmış bezelye
1 tane haşlanmış havuç
Çörekotu
Yumurta sarısı

Beşamel sos :
2 yemek kaşığı tereyağ
2,5 yemek kaşığı un
½ lt. süt
1 tatlı kaşığı tuz

Tereyağını erittim, hafif kokusu çıkınca unu ekledim. Rengi biraz değişene kadar kavurdum. Sütü yavaş yavaş çırparak ekledim. Boza kıvamına gelince, ki çok koyu olmasına gerek yok, tekrar pişecek çünkü. Biraz fokurdattıktan sonra altını kapatıp tuzunu ekledim.

Tavukları haşladık, ufak parçalar halinde parçaladık. Beşamel sos ve garnitürle karıştırdık. Yufkaları yayıp 4 parmak kalınlığında kestik. Hazırladığımız içi yufkanın bir ucuna koyup muska şeklinde sardık. Üstüne yumurta sarısı sürüp çörekotu serptik. Isıtılmış fırında 180°C de üstü kızarana kadar pişirdik.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...