4 Mayıs 2011 Çarşamba

Kepek unlu, çikolatalı kurabiye


Hafif ve leziz bir kurabiye. Tarif Oktay Usta'dan.

1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
2 yumurta
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 su bardağı kepekli un
½ paket küçük parçalar halinde bitter çikolata (veya ½ çay bardağı damla çikolata)

Şeker, yumurta ve yağı mikserle çırpın. Unu azar azar ekleyerek çikolata haricindekileri yoğurun. (un orijinal tarifte 2 bardaktı, ben 3 bardak koydum) en son çikolatayı katın. Cıvık zor toplanan bir hamur oluyor. Ama ben hamuru toplamak için başka un ilave etmedim. Yapışkan bir halde olan hamuru avucumda yuvarlayıp yağlı kağıda dizdim. 160°C önceden ısıtılmış mini fırında 12 dakika pişirdim. Çok kurumaması lazım pişerken.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...