3 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni yıl pastası: Çikolatalı kestaneli pasta






Bu sene daha değişik bir pasta yapacaktık, aklımızda daha değişik şeyler vardı ama Levo'cuğumun istekleri doğrultusunda bu pastayı yaptık. O da bize yardım etti :) Pastayı kakaolu pandispanya ve çikolatalı-kestaneli olarak hazırladık.

Pandispanya için :

(20x20 cm ebatlarındaki kare kalıp veya 28cm.lik kelepçeli kalıp için)

5 yumurta (oda sıcaklığında)
11 yemek kaşığı un
11 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Fırını 180°C de ısıtın. Un, kakao, vanilya ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. Yumurtaları şekerle beraber mayonez kıvamına gelene kadar çırpın. Kuru karışımı yumurtalı karışıma ekleyerek çok az çırpın. Yağlı kağıt serdiğiniz kalıba boşaltın ve önceden ısıtılmış fırında ilk 20 dakikasında açmamak suretiyle yaklaşık 45-50 dakika pişirin. Bu süre fırından fırına değiştiği için kürdan testi yaparak fırından çıkarın. Soğuduktan sonra kalıptan alın ve streçleyerek buzdolabına kaldırın. Bir gece dolapta bekledikten sonra pastayı katlara bölebilirsiniz.
Kremayı değişik şekillerde hazırlayabilirsiniz. Ben bu sefer beyaz ve bitter çikolatalı krema hazırladım ve kestane ile karıştırdım.
(Kestaneyi bir gece önceden üstlerine derin çizikler atarak 2-3 saat suda beklettik ve sonra haşladık)

Kreması :

400 ml sıvı krema (2 küçük kutu) ben tikveşli kullanıyorum. Kıvamı diğerlerine göre çok farklı.
200 gr. bitter kuvertür çikolata
150 gr. beyaz kuvertür çikolata
Yaklaşık bir su bardağı ezilmiş haşlanmış kestane
2 yemek kaşığı pudra şekeri

Çikolataları benmari usulü eritin. (kaynayan bir kabın üzerine yerleştirdiğiniz ısıya dayanıklı bir kabın içinde çikolatayı eritmek)Ilıtın. Kremaları mikserle çırpıp kabartın. Ilınan çikolataları kremaya ekleyin tekrar çırpın. Bir kaseye kremadan biraz ayırıp(pastayı kaplamak için) geri kalanına kestaneleri ve pudra şekerini ekleyip çırpın(büyükçe kestanelerden bazılarını ara katlara serpmek için ayırdık). Biraz sertleşmesi için buzdolabına kaldırın.

3'e böldüğünüz pandispanyayı altlık yada tabağa koyup önce fırça ile ıslatın (biz sulandırılmış reçel kullanıyoruz. Şekerli süt veya neskafeli şekerli süt/su ile de ıslatabilirsiniz.) Kremasını sürüp üstüne ben kestane koydum ve biraz pudra şekeri serptim. En son katı da kapatıp ayırdığım krema ile sıvadım. Buzdolabına koyup donmasını bekledim ve en son şeker hamuru ile kapladım.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...