27 Nisan 2010 Salı

Fındıklı kahveli biscotti (yağsız)


Hep denemek istediğim bir tatdı biscotti. Birçok tarifi okuduktan sonra bu tarifi denemeye karar verdim. Çünkü içinde hiç yağ yok. Tarifi sevgili Hatice ve Şule Hanımların blogunda buldum. Ve çok memnun kaldık hepimiz Levent hariç. Aşkım bebem 'çok sert bu' deyip yiyemedi. Gerçi çocuk haklı çünkü ön dişleri artık yok :)
Ama sanırım ben 2. fırınlamada biraz fazla tuttum. Hatta ilk fırınlamadan sonra tadı çok güzeldi. Krokana benziyordu. Siz denerseniz benim kadar çok tutmayın fırında :)Gerçekten de biraz fazla sert olmuştu :) Ama çayın yanında çok güzel gitti. Gelelim bu kolaycacık yapılan güzel kurabiyenin tarifine.

  • 1 su bardağı + 1-2 yemek kaşığı un (ben sadece 1 su bardağı kullandım)
  • 1 su bardağı dövülmüş fındık
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 silme yemek kaşığı neskafe
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 yumurta

Fırını 175C de ısıtın. Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın. Unun 1 su bardağını, kahveyi, karbonatı ve fındığı ekleyin. Ele yapışacak kıvamda bir hamur olana dek kalan unu da ekleyin ve yoğurun. (ben 1 bardak koydum sadece) Yaklaşık 20 cm uzunluğunda rulo yapın ve yağlı kağıt serili tepsiye koyun. 175 C de 25 dakika pişirin. Piştikten sonra 10 dakika tezgahta bekletin. keskin bir bıçakla verev olarak 1cm eninde kesin. Keserken benimkiler biraz dağıldı ama tekrar pişince düzeliyorlar. Bu dilimleri tekrardan tepsiye dizin. Fırını 125-150 C ye düşürün. Yaklaşık 25 dakika (bizimkiler çok sert oldular, biraz daha az tutulabilir fırında) tekrar fırınlayın.

Çayın yanına harika yakışan, mis gibi kahve ve fındık kokan, peksimet gibi kurabiyeleriniz oluyor. Herkese afiyet olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...