27 Aralık 2009 Pazar

Brownie'den kurabiye

Ne zamandır, çikolatalı, yassı, üsü çatlak çatlak kurabiye yapmak istiyordum. Tarif ararken aklıma her zaman yaptığım ve hepimizin çok sevdiği brownie tarifini değiştirerek kurabiye yapmayı denemek geldi. İyi ki denemişim. Tam istediğim gibi kurabiyeler oldular canlarım kurabiyelerim benim :)




Malzemeler :

1,5 su bardağı un
2 yumurta (oda sıcaklığında)
3 yemek kaşığı kakao
80 gr. bitter çikolata (1 kare paket)
1 tutam tuz
4 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
1,5 su bardağı şeker
üstü için pudra şekeri

Tereyağ ve çikolatayı bir kapta eritin. Karıştırma kabına şekeri koyup, ılınan çikolatalı yağlı karışımı üstüne dökerek karıştırın. Diğer malzemeleri de ekleyerek yoğurun. Yumuşak, çok toparlanmayan, hatta ele yapışan bir hamur oluyor. Küçük parçalar kopararak yuvarlayıp, pudra şekerine bulayın. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizin. Pişerken yayılıyorlar ama ben yine de üstlerine hafifçe bastırdım ki iyice yassı olsunlar diye. Önceden ısıtılmış fırında 160C de 8-10 dakika çok sertleşmeyecek şekilde pişirin.(benim fırınım mini fırın olduğundan 160C iyi oldu. Büyük fırınlarda sıcaklığı arttırmak gerekir sanırım) Afiyet olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...