1 Ocak 2009 Perşembe

Yılbaşı soframızdan : Karnabahar graten

Yılbaşı soframızda herkesin severek yediği bu güzel karnabahar da vardı. Hem lezzetli hem de sağlıklı bir tad. Arka planda görülen sağlık depoları da :)) brüksel lahanası salatası, turp salatası ve ucundan kıyısından resme dahil olmuş domates salatası.


Malzemeler :


karnabahar (istediğiniz miktarda)
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir
100 gr tereyağ
3 yemek kaşığı un
yarım litre süt (kıvama göre arttırılabilir)
1 tatlı kaşığı tuz


Önce karnabaharları çok yumuşamadan yaklaşık 5 dakika haşlıyorum. Haşlandıktan sonra suyunu süzüp bir borcama yayıyorum. Küçük bir tencerede tereyağını eritip, içine unu ekliyorum ve unun hafif rengi değişene kadar kavuruyorum. Azar azar süt ilave edip boza kıvamına gelene kadar karıştırıyorum. Hafif kaynadığında ocağın altını kapatıp tuz ilave ediyorum. Sonra bunu borcamdaki karnabaharların üstüne döküyorum ve önceden ısıttığım fırında pişiriyorum. Çıkartmaya yakın kaşar peyniri ekliyorum ve üstü kızarana kadar pişiriyorum. İşte bu kadar. Herkese afiyet olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...