20 Ocak 2009 Salı

Sevdiklerimiz için küçük atıştırmalıklar -2- : Pankek

Yine yapılması çok kolay olan pankek-krep karışımı bir tarif. Birçok tarif inceledikten sonra, mayasız olan tarifleri de görünce herzaman yaptığım krebin tarifine benzer bu pankekleri yaptım.Yani biraz krepten dönme çakma pankek. İster düz olarak tane tane, ister minik rulolar yapıp kürdanla tutturup hoş bir görüntü oluşturabilirsiniz.



2 yumurta
yaklaşık 1 su bardağı un
1 paket vanilya
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı toz şeker
yarım tatlı kaşığı tuz
yarım çay bardağından biraz az sıvıyağ
süt (sütün miktarını hiçbir zaman ölçerek koymuyorum. Ama krepten farklı olarak bunda boza kıvamından biraz daha yoğun bir kıvam olması gerekiyor.)
Önce yumurtaları çatalla hafif çırpıyorum ve sonra unu ekliyorum. Hafif çırptıktan sonra sütü ilave etmeye başlıyorum. Bu arada diğer malzemeleri de ekleyip yoğun kıvamlı, homojen bir karışım olana kadar süt ilave edip çırpıcıyla çırpıyorum. Teflon tavayı hafifçe yağlayıp (sadece ilk seferde yağlamak yetiyor) kızmasını bekledikten sonra kepçeyle azar azar döküp iki tarafı da kızarana kadar bekliyorum. Mis gibi kokan pankekler hazır. İsterseniz minik rulolar halinde sarıp içlerine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. Ya da bizimkilerin sevdiği gibi içine pudra şekeri veya toz şeker serpip yiyebilirsiniz. Herkese afiyet olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...