25 Ocak 2009 Pazar

Portakallı kurabiye

Teyzemin çok sık yaptığı ve bizim de bayıla bayıla yediğimiz, özellikle Levent'in çok sevdiği bir kurabiye bu. Yapımı çok kolay ve malzemesi her zaman evde bulunabilecek türde. Ayrıca hem uzun süre dayanıklı olması hem de katı yağ içermemesi bakımından çok ideal. Ben bu sefer klasik görünümünün dışında birşeyler yapmak için merdane ile açıp yuvarlakla kalıpla kestim. Piştikten sonra da üstünü çikolata ile süsledim.



Bu tarifi sevgili Hatice Hanım'ın (portakal ağacı) ev sahipliği yaptığı etkinliğe gönderiyoruz. Kendisine kolay gelsin.
1 su bardağı süt yada yoğurt (ben süt kullandım)
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı karbonat
aldığı kadar un
2 tane portakalın kabuğunun rendesi

Bütün malzemeyi yoğurup ister ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yağlı kağıda dizebilirsiniz. Ya da merdane ile açıp istediğiniz bir kalıpla şekil verdikten sonra yağlı kağıda dizip 175C de önceden ısıtılmış fırında pişirebilirsiniz. Ben kurabiyeler soğuduktan sonra üstlerini eritilmiş çikolata ile süsledim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...