9 Temmuz 2008 Çarşamba

Vişne reçeli

Sevgili komşularımız bahçelerindeki vişne ağacından topladıkları vişnelerin bir kısmını bize vermişlerdi. Biz de o güzel vişneleri reçel yaptık ve afiyetle yedik. Sağolsunlar. İnşaallah yakında bizim vişne ağacımız da büyürde bizde meyvelerinden faydalanırız.
Gerçekten de şehir hayatının o karmaşasından sonra burası insana o kadar iyi geliyor ki. Günlük hayatta hiç alışık olmadığımız şeyleri burada yapmak çok keyifli. Bahçeyle uğraşmak, çiçek ekmek, ağaçların büyümesini beklemek (bizimkiler daha çok minik ama meyve verenler bile var aralarında), sessiz sakin bir doğanın içinde olmak çok güzel. Kısacası koşuşturmaktan bıkan ve yorulan insanlar için burası tam bir ilaç.



Ben o gün bahçeden toplandığı için göz kararı yaptım ama normalde ölçülü yapmaya çalışıyorum :)
1kg. vişne
yaklaşık 1,5 kg. toz şeker
Önce vişneleri yıkayıp, çekirdeklerini çıkarıyoruz. Tencereye koyup üstüne şekeri ekliyoruz. (Ben bazen bekletmiyorum direkt pişiriyorum.) Sonra 1-2 saat veya bütün gece boyunca bekletiyorum. Sonra kısık ateşte pişriyorum. Arada üstünde oluşan köpükleri toplamak gerekiyor. Rengi dönüp, vişneler iyice küçülünce kıvamını kontrol ediyorum. Bir çay tabağına birkaç kaşık koyup buzdolabında soğutuyorum. Ona göre kıvamını ayarlıyorum. Ben reçele limon koymuyorum çünkü tadını değiştiriyor bana göre. Zaten bizim evde çok çabuk tüketildiği için bir sorun da olmuyor.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...