5 Mayıs 2008 Pazartesi

Zeytinyağlı mis gibi taze fasülye

Yaz yemeği denilince aklıma ilk olarak hep taze fasülye gelir. Onun görüntüsü bile insana yaz mevsimini çağrıştırır. Belki de bizim çocukluğumuzda kışın fasülye, domates gibi sebzeler olmadığından dolayıdır. O zamanlar herşey mevsiminde yenirdi. Öyle çok özlerdik ki domatesi, fasülyeyi, salatalığı. İsimleri bile insanda sıcaklık hissi uyandırırdı. Yaz gelip de domates,salatalık, fasülye çıktığında o mis gibi kokularıyla mest ederlerdi bizi. Artık herşeyi yaz kış bulmak mümkün. Ama eski tatları hariç malesef. Belki biz büyüdük de ondandır. Çocukken insana herşey daha tatlı geliyor nedense. Ama ne olursa olsun fasülye deyince aklımıza hep yaz, burnumuza ise hep yaz kokusu gelecek.

Malzemeler :

  • 1 kg. taze fasülye
  • 3 orta boy domates
  • 2 orta boy soğan
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • zeytinyağ veya ayçiçek yağı

Tencereye zeytinyağını koyup üstüne domatesleri küp küp doğruyorum. Onların üstüne soğanları ince ince doğruyorum ve üstünü kaşıkla düzlüyorum. Onun da üstüne yıkanmış ayıklanmış fasülyeleri koyup tencerenin kapağını kapatıyorum. Ocağı yakıp altını kısıyorum. Fasülyelerin rengi dönünce ve hafif pişmeye başlayınca şekerini ve tuzu ekliyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...