29 Nisan 2008 Salı

Patates salatası ve kremalı bezelye

Teyzoşlara bugün salata ve sebze türü şeylere ağırlık vererek bir sofra hazırlamak istedik. Brokoli ve çoban salatanın yanında patates salatası (ezme tarzı bir salata) ve kremalı bezelye yaptık. Özellikle kremalı bezelyeyi çok beğendiler. Bunu bizimkiler de çok seviyor. Hem lezzetli hem besleyici. Hem de yapımı çok kolay.

Malzemeler :

Taze bezelye (ben 1 kg kabuklu taze bezelye kullandım. Yani ayıklanmamış hali 1 kg)

Sıvı krema (yaklaşık 2 yemek kaşığı)

Tuz

Toz şeker

Sıvı yağ

Bezelyeleri ayıkladıktan sonra üstlerini örtecek kadar su koyup güzelce pişiriyorum. Renkleri değişip açık yeşilden koyu yeşile dönmeye başlayınca tuzunu, şekerini ve yağını koyuyorum. Bunları göz kararı koyuyorum. Herkesin damak zevki farklı.Suyunu çekip iyice pişmesini bekliyorum. Ama çok kuru olmamalı çünkü soğuyunca kuruyor.Piştikten sonra soğumasını bekliyorum ve blendırla iyice püre haline getiriyorum.Sonra kremasını da ekleyip biraz daha pişiriyorum. hepsi bu kadar işte. Herkese afiyet şeker olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...